söndag 7 februari 2010

13 dagar kvar...till BF

Idag går jag in i vecka 39, det börjar närma sig nu. Jag räknar hellre dagar, det låter mindre=). Så idag är det rättare sagt 13 dagar kvar till BF, men det kan vara mycket längre...om jag har otur! Vi får hålla tummarna och hoppas att jag slipper gå över, inte allt för många dagar i alla fall.
Jag är så splittrad till denna förlossning. Med Hilma ville jag inget annat att hon skulle komma ut och jag skulle få hålla i det lilla livet som funnits i min mage så länge. Självklart känner jag likadant nu och till denna lilla bebis, längtar såååå. Det finns en hake den här gången och det är att jag vet vad jag ska gå igenom först, innan det blir verklighet. Så varje morgon när jag vaknar, känner jag efter om jag har några värkar och sen är det som en lättnad när jag inte har det...
Det jag hoppas allra mest att jag ska slippa är att moderkakan inte sitter fast som med Hilma, ingen rolig upplevelse och inget som jag tänker ta upp här i detalj, sparar er den historien!

Gårdagens utflykt till Båsenberga var mysig och Hilma åkte en del slalom. Innan lunch var hon lite svårtflörtad och ville bara äta korv, men efter lunch var hon bäst i backen=). Hon fick även den här gången sluta åka när allt var på topp och så hann vi även med ett besök i pulkabacken. Efter en heldag utomhus, både i slalom och pulkabacken så var min kropp inte så glad igår kväll och jag känner även av det idag. Förvärkarna och foglossningskänningar avbytte varandra. Men det är alltid kul att göra något. Men idag har det varit en ganska lugn dag. Fast jag känner även att jag hunnit med det jag tänkt, bakat Geisha muffins och bullar som är fyllde med daim, kokos och citron. Känner mig nöjd, nu är det bara att packa BB väskan kvar innan helgen är slut. Vill ha den klar eftersom Roine åker på utbildning måndag-torsdag nu i veckan och inte alltid kommer hem dessa dagar. Skulle kännas lite bättre om den då står klar!

Hilma åker "Kärlekstunneln", lite trixs för att få henne att vilja åka själv...

Händerna på knäna funkade den första halvmetern, men det gjorde att hon inte lutade sig allt för mycket bakåt.

En lycklig Hilma på skidor!


Nu är det dags att bänka sig framför allt bra som söndagskvällen har att erbjuda...inte mycket alltså. En annan del av Köping är sevärt och 30 minuter av kvällen är räddad!

Snart är det bara 12 dagar kvar...

Inga kommentarer: