fredag 26 februari 2010

2 veckor går fort!

Då var det fredag och bara helgen kvar innan Roine börjar jobba igen och det blir vardag för mig med mina två tjejer. Det har gått så fort och att Maja redan är två veckor!

Igår var vi hela dagen i Örebro. Hilma var på dagis till 13.30 och sen fick mamma hämta henne där och så hämtade vi henne hos dom när vi kom hem. Det blev lite sent tyckte Hilma så hon somnade i soffan hos mormor innan vi hann dit. Allting tar lite längre tid nu när det ska ammas och sen stressade vi inte heller. Jag trodde det skulle vara massa folk på IKEA och Marieberg eftersom det är Sportlov, löning och dessutom bokrea. Men det var väldigt lite folk, så det var skönt! Jag hittade lite kläder till mig och så fick Maja två vårmössor, ett par jeans leggings och en tröja. Hittade en del fint på Polarn och Pyret som jag ville köpa, men så blev jag dels lite snål och sen vet jag inte rikigt vilken storlek jag ska köpa eftersom man inte rikigt vet hur länge den här snön ska finnas kvar och när det ska bli vår. Så jag väntar ett tag med det.
Sen var vi på IKEA och handlade till Hilma och Majas nya rum. Lite av det vi tänkt köpa hade utgått, så vi var tvungna att tänka om lite. Sen kommer man alltid på en massa saker man skulle köpt när man kommer hem. Så nästa som ska besöka IKEA får nog med sig en liten lista=).

Roine håller just nu att tapetserar det sista i Hilmas rum och jag hoppas att han även hinner göra klart golvet idag, så vi får städa och flytta in Hilma där imorgon! Se hur det går, än så länge vill hon ha det rummet och hon ska flytta in sin stora säng där, men vi får se om hon ändrar sig innan det är dags för första natten. Får hon bara vara med och flytta alla sakerna och fixa där inne, ska det nog inte vara något problem...det återstår att se!
Annars blir det en lugn helg här hemma, kan tänka mig att det kanske blir ett besök av mamma bara. Det kan inte gå att för många dagar emellan besöken=).
Sen blir det kalas på onsdag, eftersom Roine fyller på tisdag och det inte var så många som kunde komma då så fick vi flytta fram det en dag. Så min mormor och min moster med familj som vanligtvis inte firar Roine får komma då och titta på Maja. Skönare att ta alla på en gång, när det ändå ska komma en massa besök för att fira Roine.

Nu är det dags att gå upp och titta hur långt han har kommit och se om Hilma somnat uppe i våran säng. Eftersom hon inte ville sova idag så kompromissade Roine och hon så hon fick ligga i våran säng och titta på Bolibompa ett tag. Men jag tvivlar på att hon somnat där.

Inga kommentarer: