fredag 5 februari 2010

Bygget fortsätter...

Roine kom hem tidigt från jobbet idag och hann därför fortsätta med bygget av backen. Så just nu är Hilma och Roine ute och leker, eller rättare sagt åker soppsäck! Nackdelen är att hon inte kommer upp till början av backen själv, eller det är bra eftersom den börjar på artantäcket. Men mindre bra nästa vecka när jag är hemma själv med Hilma och jag inte kan lyfta upp henne där.




På förmiddagen har Sara, Isac och Leo varit här och hälsat på. Isac och Hilma lekte bra den här gången och hade nog riktigt kul (med undantag för vissa saker dom inte var överrens om). Dom börjar bli äldre och uppskattar varandra på ett annat sätt nu och inte bara bråkar om leksakerna. Livet kan ju inte alltid vara lätt och att man får som man vill, det är nyttigt för dom att låna ut sina leksaker och leka tillsammans.
Ikväll ska Roine få sin pizza som jag snuvade honom på förra veckan när Kvantumgänget kom med smörgåstårta. Hilma har inte sovit middag på hela veckan och det märktes idag att hon skulle behöva det, men eftersom Isac var här och lekte så rann tiden förbi den accepterade "sovamiddagtiden". Så ikväll blir det en tiden kväll för hennes del och vi får lite lugn och ro=), det dröjer inte så länge innan dom kvällarna är ovanliga, när det kommer ett litet liv till i huset! Det ska bli så mysigt, längtar, men jag har bestämt att den inte får kommer förän om en vecka...se om den lyssnar på mig=).
Dags att göra lite nytta kanske, slänga in en maskin tvätt är nog lagom!

Inga kommentarer: