fredag 19 februari 2010

Maja 1 vecka

Då var det hockey på Tv och då passar jag på att göra ett litet blogginlägg. Visserligen verkar matchen (än så länge) vara intressant, 2 mål på en kort stund, det är sådana matcher jag tycker om att titta på. Annars är jag inget större hockey fan, men när det är OS och inte så mycket annat att titta på, så duger det.

Idag lämnade vi våran insnöade tomt vid 9 och åkte till Norrköping för ett besök på busfabriken. Våran lilla fegis kollade in allt innan hon vågade prova något. Så fort Roine och hon gått in i dom första "tunnlarna" så var det full fart på henne. Efter att vi betalat maten och skulle sätta oss, så saknades Hilma. Roine hittade henne i en stutsmatta...då var hon snabb och inte det minsta rädd att vi inte var med.
Så efter lite mer än 3h lek så gav vi oss av och Hilma upprepade hela tiden "jätteroligt att vara här". Så vi lovade att vi snart ska åka dit igen, kan föredra lite sällskap då. Att sitta på en soffa i ett par timmar och titta när Roine och Hilma lekte av sig var inte så toppenkul. Men det var roligt att se att Hilma hade så roligt...och Roine såg inte ut att vantrivas direkt heller=).

Efter besöket på busfabriken skulle Roine åka ner till centrum och boka en tatueringstid och sen en sväng till systemet. Så jag bestämde mig för att ta en sväng på Maxihuset med Maja, i lugn och ro=). Det gick utmärkt, Maja var en nöjd liten shoppare, kanske inte gav dom bästa smakråden. Men jag kom hem med ett par skitsnygga leggings och en supersnygg jeansjacka (orättvist att kalla det jeansjacka, då jag iallafall reflekterar på den gamla hedliga som vi alla nog haft i vår garderob). Kanske kan ta en bild på den så ni får se hur snygg den var, älskar den! Så nu vill vi ännu mera ha vår, så att jag får använda den också.

Nu ikväll har vi ätit sushi, jag fick inte det förra fredagen, det var inget BB hade på menyn då. Så vi firade Majas första vecka med det=).
Imorgon kommer pappa hit och ska hjälpa Roine sätta dit nytt tak i Hilmas nya rum och mamma kommer och umgås med mig och tjejerna. Senare dyker också min bror upp, eftersom det vankas 3-rätters på Villagatan. Sen har vi bestämt att söndag och måndag ska bli lugna dagar.

Nu ska jag ta en dusch och sedan blir det sängen. Har väldigt trötta ögon...

God natt!

Inga kommentarer: