torsdag 17 december 2009

Vilar fogarna...

Jag har precis kommit in efter att ha lämnat Hilma på dagis, det är kallt ute idag! Men visst är det mysigt med lite äkta vinter, med en massa snö. Kanske har vi turen att det ligger kvar en vecka, nu får vi inte hoppas för mycket ännu, vi bor ju trots allt i Sverige!
Tyvärr har Hilma inte varit så pigg dom senaste dagarna så hon har inte varit ute och lekt ännu, men idag får hon göra det, på dagis!

Hilma fick vara hemma igår från dagis eftersom hon inte rikigt varit sig själv och väldigt snorig dom senaste dagarna. Sen tyckte vi att hon var lite varm i tisdagskväll, med tempen visade bara 37.2 men då ville vi inte skicka henne till dagis. Igår kväll grät hon konstant (nästan) i en timme och ville bara gosa och jag fick inte ens lämna soffan eller ens hennes sida för att hämta mat. Efter hon fått välling, pyjamas och titta på Bolibompa var allt som vanligt igen!? Fattade ingenting, så vi får se hur det går på dagis idag, hon ska bara vara där i 4h så det ska nog inte vara något problem.

Jag funderar på om jag ska passa på att åka ner på stan undertiden och inhandla dom sista julklapparna. I lugn och ro, bland alla andra julklappsinhandlare=). Det vore så skönt om jag kunde komma hem med det sista...men det tvivlar jag på. Jag är trots allt ledig måndag och tisdag nästa vecka. Så det kanske blir den tur till då, dock med Hilmas sällskap, lite milt sagt så hatar hon att gå på stan (och jag med henne) =)!

Jag har tagit ledigt idag och imorgon för att vila fogarna lite, så att jag klarar av att jobba helgen istället. Roine jobbar sin sista helg nu i helgen. Så skönt, för honom! Fast jag har bara två helger kvar att jobba, som jag valt själv att göra, för jag kan egentligen ta HP. Men pengar måste man ju ha och det blir en hel del när man jobbar helg, så vi får se om jag klarar av dom sista. Den 10 januari så är jag hemma på heltid, Roine byter jobb och Hilma får nya dagistider... det händer en hel del här framöver, men dit längtar vi! Först ska det bli jul och dit längtar vi också=).

Nu ska jag äta upp min frukost och sen fara in till staden, se hur mycket jag kommer hem med! Vore trevligt med lite vuxet sällskap...lite sent att komma på det nu bara!

Inga kommentarer: