torsdag 31 december 2009

Sista dagen på det här året!

Då var det årets sista dag och jag kan bara konstatera att detta år har varit ett bra år. Mycket bra har hänt och snart börjar ett nytt med ännu mera förändringar och bra saker. Roine börjar först på sitt nya jobb den 11 januari och sen ska bebisen titta ut om ca 50 dagar. Om allt går som det ska... Detta händer bara under dom första 2 månaderna av 2010, så mycket mera ska vi hinna med. Det återstår att se, men ett bra år kommer det garanterat att bli.

Nu har jag precis gjort klart efterrätten till kvällens festligheter. Om jag hade orkat så skulle jag skriva ut receptet till er, men det orkar jag inte just nu=). För den är så god!
Ikväll ska vi till Linn, Niclas och Tyra på nyårsfest tillsammans med lite annat folk, ska bli trevligt. Se hur det går för Hilma och Tyra att komma till ro, men vi bestämde att det är bättre att dom får vara vakna så länge dom orkar så kanske vi får lite sovmorgon imorgon. Det har vi inte sett ännu, men hoppas kan man alltid göra=).

Nu återstår bara klädproblemet, man vill känna sig lite fin på självaste nyårsafton...men det är inte det lättaste. På julafton hade jag en klänning på mig som jag såg ut som en juldekoration till julgranen i, se själva:

Får jag presentera en julgranskula!

Jag ska kanske vara glad över att magen bara går rätt ut, men just nu är den mest ivägen. Linn och jag handlade igår inför ikväll och jag skulle ta ett par mjölk, det var inte det lättaste när dom stod längst in och längst ner på mjölkburarna, det slutade med att jag fick ställa mig på knä och ligga in i halva mejerikylen. Då ska det tillläggas att vi var inte ensamma som handlade just då. Det är sånt man får bjuda på...och mindre lär jag inte bli.

Så här ser det ut ganska ofta hemma hos oss just nu:


Just nu leker Roine med Hilmas microfon, man kan tror att hans nya jobb skulle vara receptionist... "Kan Hilma Svensson komma till receptionen där pappa väntar" osv. Dock är han inte iklädd den fina prinsessklänningen som Hilma fick i julklapp av sin snälla moster... Jag fasar för den dagen vi slåss innan dagis över denna klänning. Den dagen kommer nog att komma inom en snar framtid...

Nu är det dags för lite lunch, sen ska vi försöka få busungen att sova en liten stund.

1 kommentar:

Marie sa...

Tja, det finns väl värre saker som kan hända än att ha en prinsessklänning under overallen när man kommer till dagis. Jag har en kompis som fick lämna sin dotter i pyjamas och kissig nattblöja...
Gott Nytt År!