lördag 19 december 2009

Ensam lördagkväll

Har ni sett vad det är för underbart väder utanför. Man vill bara ta på sig en massa kläder och ut och leka...eller jag har det ganska bra här i soffan med mysbyxor och lite ljus tända=). Det är sådant väder som man vill ha på självaste julafton. Några minus grader, massa snö och ännu mera som kommer ner från himlen och dessutom så knarrar det när man går=). Nu hoppas vi verkligen bara att det får vara så här mycket snö i minst fem dagar till. Tänk om vi kan få en vit jul i år, när hade vi det senast!?

Nu har jag sprungit upp till Hilma i över en timme och lagt tillbaka henne i sin säng. När jag trodde hon somnat för en halvtimme sen, satt hon och pusslade med lampan tänd i taket. Nu sista gången jag gick upp så ville hon komma upp i min famn och kramas, det brukar hon vilja göra och sen efter det brukar hon somna. Vi får se om det blir så den här gången. Eftersom jag är själv hemma, Roine jobbar, så är det extra jobbigt när hon springer upp hela tiden. Hon som har somnat så fort och utan problem dom senaste 2 veckorna. Hon fick nog sova lite för länge idag, men väcker man henne är hon grinig i minst 30 minuter, inte heller så roligt.

Nu börjar Robinsson och jag ska hämta våra hemmagjorda kolor som garanterat kommer vara slut innan julafton. Kanske får det bli en ny sats, dom blev ju såååå goda!

2 kommentarer:

Marie sa...

Javisst är det underbart fint ute! Riktigt sagolikt. Fast som en liten parentes: det var faktiskt snö förra julen också, fast inte riktigt så här mycket då.

Camilla sa...

Det kanske det var. Man i år blir det "riktig" jul, hoppas vi=). Som det ser ut nu är precis som man vill ha det varje jul.