måndag 7 december 2009

Telefonkö och saffranssemla

Sitter just nu i försäkringskassans telefonkö...du har plats 81 i kön! Då gör dom massa reklam på Tvn just nu om att dom gjort om hela systemet och allt går sååå mycket fortare...troligt! Hoppas bara att jag kan få ett svar på havandeskapspapprena. Linn och jag skickade in våra pappren samtidigt skrev samma sak och har samma arbetsuppgifter. Visserligen är hon beräknad 8 dagar innan mig, men hon fick svar för 12 dagar sen. Så nu vill jag veta vad det är som tar sådan tid och vad svaret blir!

...7 minuter senare...
"Jag kan inte se att något beslut har tagits. Men jag kan skicka en förfrågan här om att du vill att dom skyndar på det lite."
Jo, tack det vore bra att veta snart, eftersom det bara är 2 veckor kvar till den 22 december... Inte för att det egentligen är någon jättebråtska eftersom jag ändå ska jobba den 23:e och sen är ledig en vecka framåt. Det är mest för dagis skull, eftersom Hilma kommer gå helt olikt mot vad hon gör nu och dom kanske vill veta.
Det kommer väl inte komma något beslut tidigare än på onsdag eller torsdag. Så det är väl bara att vänta lite till, suck!

Nu ska Hilma och jag snart åka till syster och fika lite. Har nämligen sett att dom fått in saffranssemlor på fiken i stan, det måste ju bara provas=).

4 kommentarer:

Marie sa...

Fast det är nog just den tiden på kvällen man ska ringa för att det ska gå fort. Jag fick svar efter bara en dryg vecka när jag sökte HP. Har Linn fått hel beviljad?
Fast du vet att du får ha Hilma samma tider på dagis om du vill va? Bara tänkte så att du inte blir stressad.

Camilla sa...

Linn fick helt HP och fick svar jättefort.Jag förväntar mig att få det också eftersom vi skrev samma sak och har samma arbetsuppgifter. Så vi får se om jag kunde skynda på det nu med telefonsamtalet.

Jag vet att jag får ha Hilma på samma tider, men vill inte det. Hon går bara ons och tors och då är varannan torsdag kväll till 18.30 och hon är själv med en fröken från en annan avdelning den sista 1½h. Hon går nu bara 15h/vecka och sen ska vi lägga det tis-tors 8.30-13.30, så det blir mycket bättre, för alla=).

Marie sa...

Ja då förstår jag att du vill ha andra tider. August går ju lite mindre när jag har HP, fast inte så stor skillnad. Han går 8.30-15, ingen idé att hämta honom före mellis, brukar inte bli så bra.
Hur är det med fogarna?

Camilla sa...

Jag sa häromdagen att det kändes mycket bättre, det skulle jag aldrig ha sagt! I måndags så kände jag att smärtan hade flyttats till framsidan och sen dess har det bara blivit värre. Kan knappt sova på nätterna, när jag ska vända mig känner jag mig som en tant på 85 år. Sen kan jag knappt gå normalt längre och har jag sittit i mera än 10 minuter och dessutom suttit på fel sätt! Så vi ska se hur dessa dagar framöver ska gå. Jag skulle få svar på HP tidigast nästa vecka, en vecka innan...snabbt jobbat! Som det känns nu kan jag inte jobba tis-söndag nästa vecka, får nog ta någon föräldrardag!