torsdag 17 december 2009

Äntligen fann jag den...

Hittade lite julklappar på stan, nu är det bara lite småhandling kvar som inte kräver så mycket letande. Så det känns skönt!

Det bästa av allt som jag äntligen kom hem med var en saffranssemla. Hilma och jag ska äta den sen när hon vaknar=). Inte kan jag väl sätta i mig hela själv...tok heller!

Hilma var inte den lättaste att hämta på dagis idag. På ett sätt tycker jag det är sönt att hon reagerar så när hon ska hem, för då vet man att hon verkligen trivs. Men att bråka med henne och tillslut bära ut henne för att ta på sig overallen är inte det roligaste. Hon är inte den lättaste att bråka med längre och särskilt inte när man inte längre är den smidigaste=).
Fröknarna blev lite till sig, dom hade aldrig sett henne så arg förut. Det är väl bra att hon sköter sig på dagis=).

Jag provade att lägga henne när vi kom hem och hon somnade på en gång, så vi får se om jag måste väcka henne snart. Jag börjar bli sugen på den där semlan som bara står i kylen och väntar på att bli uppäten!

1 kommentar:

Marie sa...

Haha, sådär har vi haft det dagligen i ett år. Den enda dagen i veckan det går bra att hämta är på tisdagar för då slutar hans favoritfröken samtidigt som honom så då tävlar de om vem som kommer först ut.
Det är så roligt att brottas med en stark tvååring...