tisdag 22 december 2009

2 dagar kvar till Tomten

Idag är det sista chansen att fixa fint inför julen, imorgon är det den ända jobbardagen för mig den här veckan och Roines sista. Julmorgon klockan 6.00, jobb till 15 och sen hem en snabbis för att hämta Hilma hos mamma och pappa och byta om, vidare till Baggetorp och svärpärona för att fira jul. Jag antar att jag somnar gott imorgon kväll!

Jag hade planer att traska ut i skogen och fixa det sista som jag ville göra innan jul, men det har jag lagt ner...jag tror att lingonriset och granriset är lite svårt att få fram. Så jag fick nöja mig med att damma övervåningen idag, så får Roine ta alla golv när han kommer hem.

Eftersom klockan ringer innan 5.00 imorgon bitti och Hilma ska en sväng till dagis så får hon sova hemma hos mamma och pappa inatt. Så får mamma lämna och hämta henne på dagis. Vi bestämde att hon skulle vara där 9-13, mest för att mamma ska få lite gjort=).

Nu sover hon och sen ska mamma komma och hämta henne så ska dom åka in till stan och handla en kula. Mamma började med den traditionen förra året. Dom två åker in och handlar en fin kula som sen ska hänga på ett speciellt ställe hemma hos mamma och pappa. Mammas påhitt=)! Så jag tänkte passa på att lägga in lite sill medan hon är borta, väldigt vuxet och för första gången, så vi får se hur den smakar och om alla överlever julafton!

2 dagar kvar till Tomten kommer och Hilma vill fortfarande inte ha några julklappar...!

Inga kommentarer: