fredag 15 november 2013

Vår härliga Maja

Idag kom vår nya ytterdörr levererad hem till oss, äntligen, det var ca 3 månader sedan vi beställde den. Roine var iväg och skulle byta däck på hans bil när de kom hit och jag sov. Så när Roine kom hem från stan stod dörren här och han frågade mig när dom kom! Ingen aning, jag har inte tagit emot någon dörr! Då tittar vi på Maja och frågar om hon har gjort det men det hade hon inte gjort. Vi fortsatte att luska med henne hur det har gått till.

Jag: "Har det plingat på dörren när pappa var borta?"
Maja: "Ja!"
Jag: "Öppnade du?"
Mqja: "Ja!"
J: "Vad sa han till dig?"
M: "Frågade om mamma eller pappa var hemma."
J: "Väckte du inte mig då?"
M: "Nej, du sov."
J: "Vad gjorde du då?"
M: "Satte mig i soffan och titta på Tv."

Häliga unge! Han lämnade iaf dörren utanför, men undra vad han tänkte och hur länge han stod kvar och väntade på att någon skulle komma=).

Inga kommentarer: