lördag 10 augusti 2013

Stockholms besök

Igår åkte vi alla tåg till Stockholm över dagen, tåget gick strax efter åtta och vi åkte hem 22.06. 

Vi började med att ta oss till Gamla stan för att åka Djurgårdsfärjan till Skansen. Tyvärr var vädret inte det allra bästa, det regnade inte så mkt utan det blåste mest kallt och det hade inte jag klätt mig för. Tur att jag packat bra till alla barnen, men jag glömde mig själv, bara vänja sig kanske... (Man kan inte komma ihåg allt, trist att jag även glömde Kolmården koret som skulle gett oss gratis inträde till Gröna Lund.) Som tur var hade min snälla bror en tröja att låna ut till mig. Senare på dagen sprack det upp och tillslut lyste solen från klarblå himmel och ett perfekt väder för ett Grönan besöket. Till en början var det lugnt där inne och vi slapp köa några längre stunder och det var bra för barnens tålamod. Både Maja och Hilma åkte alla karuseller som passade dom och Maja vågade till och med åka Nyckelpigan som är en berg och dal bana. Hon ville åka samtidigt som Hilma skulle åka med Niclas, men vi tyckte inte hon skulle det eftersom det går väldigt fort. Efter en hel del tårar från henne så tog Roine med sig henne till den, valet var ju trots allt hennes. Hon såg livrädd ut och skrek sig genom hela resan men efteråt lyste hon som en sol, men ville inte åka igen. Så den var rolig, men läskig! Annars åkte hon allt som Hilma åkte och såg alltid så himla lycklig ut i alla karuseller, det trodde jag inte om henne. Det var tur att både Roine och jag köpte åkband, det tjänade vi verkligen på. 
Mamma var snäll och hade hand om Elvis nästan hela dagen, så även vi fick åka lite. Jag älskar att åka karuseller och favoriten är helt klart den "vanliga" berg och dal banan. Framåt kvällen var kötiden bara 5minuter, så det blev en hel del åk. 

Tack snälla mamma för vår vuxentid som vi fick tillsammans och den tiden med tjejerna, värt massor! 

Hela dagen gick jättebra med alla barnen, de skötte sig perfekt och var på glatt humör. Så det blev en positiv upplevelse som trebarnsföräldrar:).


En spänd Hilma inför Stockholms besöket. Som tappade sin 5:e tand igår och nu väntar vi in den 6:e, så gluggen där uppe blir större:).
Jimmy, Wilton och Maja åker båt.
Grabbarna hämtar andan efter allt åkande...
Morfar och en väldigt lycklig Maja.
Hilma och Niclas 
Världens bästa morbror Niclas❤. 

Det här gör vi om snart igen! 





Inga kommentarer: