måndag 19 augusti 2013

Didriksson vinter 2013

Jag har alltid gillat Didriksson och barnen har haft de overallerna flera vintrar nu, de är både rymliga, varma och snygga. Den marinblåa hoppas jag få tag på till Elvis till nästa vinter, men den cerise och lila skulle även passa bra till Maja. Hon har en efter Hilma, som är väldigt använd men fortfarande fin. Kanske skulle man sälja den och köpa en ny, onödigt men roligt=). Hilma skulle behöva ett ombyte till, hon har bara en jacka och byxor. Ska hon använda den varje dag i skolan så kan jag tänka mig att det kommer slitas mera i år än tidigare. Nu är bara frågan vad man ska köpa. Det är väldigt praktiskt med overall men är hon för stor för det? Jag tror helt enkelt hon får bestämma vad hon vill ha.
Hur gör ni andra?





5 kommentarer:

Nissetroll sa...

Overall helt klart! Tror de gillar att det är smidigt i skolan, men även ett set med jacka och byxor till skidbacken och så. Tror de flesta sexåringar tycker det är rätt ok med overall, men jag vet inte.

Nissetroll sa...

Overall helt klart! Tror de gillar att det är smidigt i skolan, men även ett set med jacka och byxor till skidbacken och så. Tror de flesta sexåringar tycker det är rätt ok med overall, men jag vet inte.

Frida sa...

Förra året hade de flesta 6åringar overall, även majoriteten i min klass (då 2an). Det var kanske 2-3st som inte hade det.

Camilla sa...

Det är ju smidigare med overall, helt klart! Dessutom har de väl alltid bråttom ut, det ska gå fort och så är de slöa.

Nissetroll sa...

Precis ;-)