torsdag 29 december 2011

Små projekt!

Sitter här i min ensamhet och käkar Polly, bästa att passa på när det bara är några dagar kvar av året. Sen ska jag väl som många andra lova i något svagt ögonblick att sluta äta onyttigt. Tror inte det!
Det är möjligt att jag ska (försöka) hålla igen någon månad eller så, men då är det bara för en speciell anledning... Alla mår bra av lite godis!

Har ni några nyårslöften? (Inte för att jag förväntar min några svar från er, ni är väldigt tysta och anonyma.)

Imorgon är det den sista jobbardagen på detta år och det ska bli så skönt att vara ledig i helgen. Känner att jag behöver det. Jag har även fixat lite projekt för helgen så helt sysslolös blir jag (och Roine) inte. Jag var på Möbelmagasinet idag och köpte en gammal pinnstol till Hilmas nya skrivbord som ska målas lila. Vi ska även måla ett par hyllor som ska sitta över skrivbordet i samma färg, det kommer bli så fint. När vi fick in det nya skrivbordet, som är lite mindre än det gamla, blev det så mycket bättre i Hilmas rum och så mycket mera plats.
Det gamla bordet står nu i lekrummet med en jättesöt vaxduk som jag handla idag och som vi häftade fast, där barnen nu får sitta och rita och pyssla. Jag har även två stolar i boden som jag gärna vill ska få lite ny färg på sig, men jag får se hur långt färgen räcker och mitt tålamod...=).

Inga kommentarer: