tisdag 20 december 2011

4 dagar kvar

Nu har jag bara en julklapp kvar att handla och den fixar jag på jobbet imorgon. Så underbart skönt!

Hilma och jag hittade de sista klapparna i stan ikväll och hon hittade även en Barbie till den öppna granen. Men jag är så glad över att jag slipper handla en massa julklappar sista dagarna, skönt att slippa köa, allt tar ju mer än dubbelt så lång tid. Nä, att börja köpa julklappar i okt/nov är en bra idé, som jag tänker fortsätta med.

Sedan jag fått barn har jag blivir mycket känsligare i det mesta. Detta gjorde mig påmind idag när Hilma och jag lämnade julklapparna vid den öppna granen. Hilma hade lite frågor efter vi lämnat dom, så jag satte mig på huk och svarade på frågorna hon hade. Vad händer...jag börjar typ gråta när jag berättar för henne om alla barnen som inte får några julklappar osv. Det är ofta jag pratar med Hilma om något känsligt ämne, som jag känner att tårarna är nära. Härom dagen frågade hon tex om min morfar, som dog för snart 10 år sedan, men som jag tänker på och saknar väligt mycket. Tårarna var väligt nära då med. Inget konstigt egentligen, men ibland kan jag tycka att det bara är fånigt att jag känner som jag gör. En känslig människa helt enkelt!

1 kommentar:

Angie sa...

Åh det var precis så för mig med....min dotter frågade vad som hände vid granen och jag kände hur tårarna ville komma när jag förklarade....Jag har också blivit väldigt känslig, kan vars lite jobbigt ibland.