lördag 3 december 2011

Pricken Hilma

Det svänger här hemma. Ena stunden är hon jätteledsen och ligger i soffan och tittar på film. För lite mer än någon timme sedan så stod hon uppe i badrummet med tårarna rinnandets utmed kinderna och ville sova. Nu sitter hon och spelar Bamse 4 i rad med Roine och verkar må helt okej. Så hur blir natten? Hon får sitta här och mysa med oss en stund till, innan hon gör sin lillasyter sällskap på övervåningen.

Det har varit en väldigt lugn dag då alla mina planer om städning, baka bröd, en sväng på stan, tvätta och fixa en del andra saker ställdes in. Det känns lite jobbigt att jag inte har hunnit med någonting av det jag tänkt, men istället har jag tittat på Trassel och Madicken med Hilma. Ibland blir det inte som man tänkt sig och jag erkänner att jag sitter i soffan och bara slötittar på Tv ibland och struntar i allt som måste göras, ibland måste man det. Ingen orkar vara den perfekta mamman/sambon hela tiden och samtidigt ha det perfekta hemmet utan dammtussar. Så idag blev det en dag i soffan med en sjuk dotter. Jag tror inte dammtussarna har några planer på att försvinna, de ligger nog kvar på måndag med.

Jag upptäckte att Madicken inte var den bästa filmen för en 4½ åring, men jag hoppas att hon vet att man inte stoppar ärtor i näsan, hoppar från hustak eller slåss med klasskamrater. Imorgon återgår vi nog till Laban och Nicke, jag kan tänka mig att morgondagen inte blir bättre för fröken och hon hinner med några filmer.



Inga kommentarer: