tisdag 13 december 2011

Luciafirande

Dagen började som för oss flesta väldigt tidigt idag och vi har knappt kommit halvvägs av den och jag längtar redan till kvällen. Så farligt är det inte, inte än i alla fall. Vid 08.15 satt vi åter hemma efter 2h luciafirande och åt frukost tillsammans allihopa innan Roine åkte för att jobba. 
 Denna bild är långt ifrån jättebra, men det var den bästa jag fick på dom tillsammans.



Maja fick ha kvar sin pepparkaksklänning efter firandet, Hilma hade gärna velat varit lucia hela dagen med det fick hon inte, taskig mamma hon har.

 
 Hilma och jag har precis gjort lite julgodis, skumtomtefudge. Den står just nu i kylen och ska stelna lite. Vi får återkomma med betyget. Men vill ni prova så hittar ni receptet HÄR. När Roine kommer hem så ska vi även baka pepparkakor, jag ger mig inte in på det själv med två barn.

Hilma tittar just nu på Madicken, det får bli en mysstund framför Tvn en liten stund. För att vi alla ska orka med den här långa dagen=).

Inga kommentarer: