tisdag 27 december 2011

Lite bilder från julafton

Efter några timmar på jobbet så åkte jag hem för att hinna göra mig iordning och öppna julklapparna tillsammans med barnen. I år blev det en annorlunda ordning på det hela med det fungerade ändå, Tomten lämnade ett litet brev tillsammans med ett varsitt paket på morgonen och sen smög han in när ingen såg (!?) efter att jag kommit hem.



Maja vill ofta ta på sig sina kläder hon får, så här sitter hon med en tunika runt halsen.


Här är alla tre kusinerna tillsammans hos mormor och morfar, men det är inte lätt att få alla nöjda och glada på ett och samma kort. Wilton somnade till och med efter några minuter.


Hilma och Maja fick en varsin stor chokladtomte av mormor och morfar efter maten, men han blev lyckligtvis bara ett huvud kortare.

Barnen var i vanlig ordning livrädda för Tomten, men vem klandar dom=). Tomten hade ett önskemål till nästa år, ett nytt ansikte. Så det får vi fixa till honom.

Tomten, jag menar Niclas blev överlycklig över sina paket!

Juldagen spenderades även där på jobbet en sväng, så mycket mer blev det inte gjort den dagen mer än att städa undan lite. Igår var vi i Baggetorp och blev bjudna på kalkon och Tomten hade även varit där en sväng.
Nu är julen över för denna gång och mycket klappar till barnen blev det i vanlig ordning, Men nästa år är det slut med det och jag gillar idéen skarpt!

Lite kort sammanfattning om vår julhelg!

Inga kommentarer: