tisdag 5 april 2011

Min duktiga tjej!

Hilma och jag har precis spelat Hello Kitty Memo och hon är en hejjare på detta spel. Ibland tror jag det bara är tur, men jag tror verkligen inte det är fel på hennes minne, för hon är jätteduktig på detta spel.

Den senaste tiden har hon utvecklas jättemycket och hon skriver fler och fler namn och frågar hela tiden vad olika namn börjar på och hittar liknelser på tex ketchupen och mjölkpacken. Hon har även lärt sig vad alla bokstäver heter, med vissa undantag. Jag frågade henne precis var de olika bokstäverna var på datorn och hon kunde till och med q och x. W var lite svårare, fast hon vet att hennes bästa kompis, Wilda, på dagis och att Wille börjar på den bokstaven. Något som hon inte riktigt förstått ännu är skillnaden mellan Fia respektive Sofia, hon vet att hon börjar sitt namn på S, men vill oftast skriva Fia. Men däremot vet hon att William kallas Wille, men det kanske är lättare eftersom båda namnen börjar på W.

Dessa namn har hon skrivit helt själv här nedan:

HILMA
MAJA
MAMMA
PAPPA
FIA


Min duktiga lilla tjej, stor är man inte förrän man fyller fyra år (enligt fröken själv).

Inga kommentarer: