torsdag 14 april 2011

Bondgårdsutflykt i solen

Barnen somnad gott kan jag lova.
Så i natt drömmer mina söta bondungar om kor, hästar och lamm. Hilma påpekade lukten vid korna efter att vi tittat på dom en stund. "Mamma, här kan vi inte stå länge, det luktar så mycket bajs." Det var inget hon märkte av efter det, inte med tanke på att Tyra och hon satt utanför hagen på knäna och letade stenar i den utblandande dyngan med hö och lera.

Efter lite picknick i solen, blev det lite äggköp. Till Tyras stora lycka. Hon fyllde 3 år för några veckor sedan och önskade sig två saker, nämligen en rosa sparkcykel och riktiga ägg. Tyra älskar nämligen att knäcka ägg=).

Väl hemma efter ett besök i sjukhusparken så planterade Hilma och jag våra blommor som vi inhandlade på Ingvaldtorp innan utflykten. Hilma valde sina penséer helt själv och jag köpte en jättefin ny kruka till henne som hon fick ha utanför hennes lekstuga. Jag är nu lite avundsjuk på henne att hon har den vid lekstugan, visserligen står lekstugan på vår tomt men jag hade velat ha den på ett bättre ställe där den syns mer. Tyvärr var den inte tillräckligt stor för vår enorma altan.

Maja är väldigt kramig just nu och särskilt mot jämngamla barn. Både John och Arvid fick några omgångar kramar av henne idag, gullungen!

Inga kommentarer: