lördag 9 april 2011

4 April

Varför kan man inte sova länge när man får det?!
Dels är jag ledig hela helgen och Roine gick upp med Hilma imorse så jag kunde få sova. Klockan 7.25 slogs mina blå upp och vägrar somna om igen, skit! Efter en halvtimmes försök, gav jag upp och gick upp istället. Ganska skönt att ta det lugnt på morgonen, slippa känna sig stressad över att man sovit sig in långt in på förmiddagen (minns knappt när det var senast).

Eftersom Roine skulle sätta ny panel där det gamla fönstret satt så bestämde jag mig för att ta med mig Maja in till stan och göra lite fynd. Jag fick mess från Kappahl igår om att de hade ½ reapriset fram till och med imorgon. Så vi for in och fyndade lite, ca tio plagg för 257:-, inte helt fel. Sen köpte jag några kortärmade body´s till sommaren på Lindex. Det finns några få av dessa som är riktigt bra, dels vissa i ta 3 betala för 2, så Maja fick tre enfärgade därifrån. Men de har en tendens att ta slut fort, så det var lika bra att köpa de nu medan de fanns.
Efter någon timme så var vi hemma igen och det var lunchdags för oss alla och sovdags för Maja. Då hade Hilma en liten önskan om att få baka chokladbollar, så det fick hon göra och sen hjälpte hon mig med en sats muffins också.

När Maja vakna så gick vi ut allihopa. Vi rensade i boden och bytte plats på alla sommar och vinter saker. Så nu är även det klart, skönt.

Imorgon ska vi bygga mitt land, Hilma har en önskan om ett lekparksbesök och en cykeltur, så får det bli. Sen kommer den här helgen vara över, fort går det. Men veckan som kommer är jag ledig tre vardagar innan jag jobbar helg. Helt okej det med=). Vi har lite inplanerat också de lediga dagarna. Dels kommer Veronica och John hit på tisdag och sen ska vi på torsdag åka till en som levererar ägg till oss på Maxi och kolla på hans lammungar som kom för några veckor sedan. Äntligen ska Tyra och Hilma få träffas igen, det var ett tag sen, eftersom Linn och jag inte har samma ledigadagar längre. Tråkigt, men så är det, inget att göra!

Jag gillar verkligen hur jag jobbar just nu, tänk om man kunde göra så för alltid. Man får samtidigt jobba, träffa vuxna människor, tjäna pengar men ändå har man dagar tillsammans med barnen. Så jag är så glad över att vi valde att göra så här.





Lite bilder på våra underbara barn som gungar och Maja fortsätter sin terapi med gungan, jag tror det går väldigt bra nu. Det ska bli spännande att se imorgon om gungan i lekparken fortfarande är läskig!

Så här har vår lördag sett ut, för intresserande! Nu väntar soffhäng med lite Körslag och film.

Inga kommentarer: