tisdag 5 april 2011

Mat tips!

Jag måste verkligen tipsa om denna blogg, jag tror ni flesta känner igen henne från Mästerkockarna som går på Tv4 på onsdagar klockan 20.00. Jenny tillsammans med Louise är mina favoriter.

Igår när vi hade Ingrid och Janne på besök så gjorde vi ett recept från Jennys blogg. Vi gjorde kyckling med hallonsås, jag tyckte det lät så jättespännande så de fick vara våra försökskaniner. Det är absolut en rätt som kommer göras flera gånger här hemma. Vi gjorde egna kroketter till. Det är en annan sak som jag kan tips er om, jag tror jag gjort det tidigare, men nu gör jag det igen.
En perfekt liten present att ta med sig till någon, om man inte vill ge en klassisk present som en blomma. Jag vet att de finns på Cervera och vår är av märket Anders Petter, jag tror att den kallas melonjärn. Men går utmärkt att göra små bollar av fastpotatis och rosta i ugnen, supergott! Jag använde även den till Roines 30 års fest när jag gjorde melon och fetaost snittar.

79:- på Cervera

Inga kommentarer: