torsdag 25 juli 2013

Klänning till ett bröllop


Nästa lördag ska vi på Roines kusins bröllop och jag har letat efter en passande klänning ett tag nu. Inte det lättaste kan jag meddela. Jag har en långklänning som jag köpte tidigare i sommar som jag får ta på mig om jag inte hittar någon annan. Jag känner att jag vill ha en kort klänning då jag haft långa klänningar på Tess bröllop, Stinas student och midsommar. 
Kraven är ganska många när det gäller klänningen, den ska självklart lätt kunna ammas i utan att man måste ta av sig allt och spärra in sig någonstans. Den får inte vara tajt över magen då det fortfarande finns lite överflöd där och sen vill jag gärna kunna använda den i höst också, så ingen jätte somrig. 

Idag hittade jag denna från Vila för 449:- plus gratis frakt och retur. Nu hoppas jag bara att den är fin och sitter bra, kanske hinner jag prova den i butik innan vi kommer hem, så jag har en chans att hitta någon ny på semestern. 

En sak som jag längtar efter till bröllopet är att få ha på mig högklackat! Jag känner fortfarande av foglossningen lite granna men denna fest hindrar den mig inte från att använda några. 



Inga kommentarer: