tisdag 16 juli 2013

Hilma & Majas lillebror är född

Nu är han äntligen född!

I söndags morse vid 05.52 föddes vår fina kille men rasande fart. Värkarna startade 00.11 och inne på förlossningsrummet hann vi bara vara i 20min innan han var ute. Som jag befarat så var det inte en liten kille som kom ut, 4945g och 53cm lång. Fick en chock när jag hörde siffrorna!!! Men han är världens finaste och så älskad❤. 

Mötet med syskonen och kusinen igår var magisk, Hilma fick tårar i ögonen när hon fick syn på honom och det lyser om båda barnen så fort de är med honom. Vi har två riktigt duktiga tjejer hemma som mer än gärna hjälper till med allt som rör honom. Även Wilton godkände honom även fast både mormor och hans mamma höll i honom, han såg så himla stolt ut när han sen själv fick hålla.

Något namn har han ännu inte fått. Alla i familjen är eniga om ett, det är bara jag som ska godkänna det. Det är verkligen inte lätt att vara överens, även om barnens röster inte väger lika starkt som våra vuxnas. Jag hade tänkt att det skulle vara ett gammalt namn, men det namnet dom har valt är inte riktigt så gammalt som Hilma och Maja. Men vad gör det om några månader, då är allt bara självklart! 

Här kommer iallafall två bilder på vår prins. Hela förlossningsberättelsen kommer senare för de intresserade:). 





1 kommentar:

Nissetroll sa...

Stort grattis! Skönt att han äntligen har kommit. Jag gillar att läsa förlossningsberättelser så jag väntar med spänning ;-)