tisdag 18 juni 2013

V38 (37+3)

Detta ingår inte i mina planer, dessa sammandragningar som har kommit väldigt ofta det senaste dygnet. Började igår kväll efter att vi varit och handlat, jag körde varken kundvagn eller bar några påsar, så jag kan inte skylla på det. Nu de senaste timmarna kommer de väldigt tätt. Dessa sammandragningar behöver absolut inte betyda att förlossningen är på gång, men så här har jag varken haft med Hilma eller Maja. Där var det slemproppen som visade sig först och en dålig mage. 

Mina planer är ju att Mini inte kommer ut förän tidigast tisdag. Hoppas att detta ger med sig och går över, för det är väldigt jobbigt med dessa täta sammandragningar och vissa gör riktigt ont medan vissa inte är alls lika starka. 
Är det någon som varit med om liknade? Har googlat, men blev inte klokare efter det. 
 
Jag har även fått Hilmas äckliga hosta som jag gärna vill slippa under förlossningen. Känns inte helt optimalt att suga in lustgas tillsammans med hostan. 

Nu hoppas jag bara att jag får sova inatt och slipper sammandragningarna. Natten till idag gick det väldigt bra, vaknade ett par gånger, men det berodde enbart på foglossningen och ett toalettbesök.   

Nu håller vi tummarna! 

Inga kommentarer: