tisdag 11 juni 2013

Tisdag

Idag fick Hilma vara hemma från förskolan då hon hostade jätte mycket igår och även fick feber på kvällen. Imorse var febern som bortblåst och hon var pigg, så hon fick följa med in till stan eftersom jag hade tid hos barnmorskan. Passade visserligen bra eftersom jag lovat barnen att de ska få följa med en varsin gång dit och Maja redan har varit med. Hon tyckte det var spännande men lite otäckt när de tömde mig på lite blod, då stod hon en bit bort och ville inte komma nära. Min barnmorska Monica hade semester så vi fick träffa en ny, Camilla, jätte mysig och tog verkligen sig tid att prata med både mig och Hilma. Äntligen låg mitt HB värde på en bra nivå och jag slipper nu äta 2 tabletter/dag. Magen följer "normal kurvan" fint och bebisen är även så gott som fixerad. Så nu kan du komma!

Efteråt blev det en snabbis på stan. Hilma har önskat sig ett par sandaler ett tag nu, likadana som Maja har och vi åkte ner och köpte ett par till henne. Sen var vi tvungna att åka hem eftersom sotarn skulle komma. Sen blev det en dag i solstolen, eller ett försök till det iaf. Jag kan inte ligga still i solen i mer än 15 minuter innan jag håller på att dö av värmeslag eller värk i hela kroppen. Så jag som trodde jag skulle kunna bli lite brun innan Minis ankomst får helt enkelt ändra dessa planer.

Hilmas feber kom tillbaka ikväll igen och hon klagade även på att hon hade ont i örat, hon brukar få så när hon får feber. Så vi hoppas att det inte blir någon öroninflammation av det, utan att hon får bli frisk snart. Denna vecka blev det ingen förskola alls för henne och nästa vecka går barnen bara två dagar, sen är det ett avslutat kapitel för Hilmas del, sen blir hon en skoltjej. Så tyvärr missade hon både avslutningen för barnen som är imorgon och picknicken för familjen som var ikväll. Inte mycket att göra något åt, men tråkigt och synd om henne. Nu hoppas vi att hon får vara frisk nästa vecka, då midsommarfesten och de ska fira hennes födelsedag på förskolan.

Inga kommentarer: