söndag 1 januari 2012

Vår sista dag/kväll i bilder

Vår nyårsaftonskväll började vid 17 hemma hos familjen Nilsson/Daun. Där fixade vi tillsammans fram en trerätters middag som vi förberätt så mycket som det gick, för att slippa stå i köket. Det har man lärt sig med åren, att allt tar så mycket längre tid än vad man tror. Men igår tycker jag det flöt på bra. Att hjälpas åt med maten underlättar för oss alla.

Här kommer det en hel del bilder från gårdagen:

Söta Lovisa, 7 månader.

 Roine & Maja snackar...

 Jag och min älsklings Wille

 Roine med vår guddotter

Maja, Wille, Felix och Hilma har väldigt roligt, kan tänkas att det var fotofgrafen som dumma sig... Det var inte lätt att få en bra bild med 4 barn mellan 2-4,5 år, men jag tycker denna blev härlig.

Barnen började bli trötta och ville mysa i soffan med mig, inget jag tackar nej till.

Fina Lisa och Felix

Kristin och Wille firar in mini 2012 (efter 20.00 någon gång, då barnen börjar bli  trötta och ville gå och sova. Hilma hade nog kunnat vara vaken en bra stund till, men hon gick snällt och la sig efter 21.00)

Det har blivit en liten tradition att barnen får ett varsitt tomtebloss.

Maja hade kunnat skippat festligheterna utomhus och gått direkt till sängen. Hade vi varit ute en liten stund till så hade hon somnat på riktigt hos Andreas.

Hilma ville även se raketerna vid tolvslaget, så Roine köpte den minsta lilla påsen han hittade med några ynka små raker (synd att kalla dom det), men Hilma var nöjd ändå. Martin och Roine gillade dessa iaf...

 I väntan på 2012

 Lisa står redo med champagnen

Älsklingen och jag vid tolvslaget


Hilma hade som sagt kunnat varit vaken mycket längre och sett raketerna, men hon hade då också varit det enda barnen som var det. Det hade vi ingen lust med, men hon var nöjd ändå efter "raketerna", tomteblossen och prinsessbubblet.
Maja har slutat vissa dagar att sova middag (väldigt tidigt tycker vi vuxna här hemma) och igår skulle hon inte sova, precis som dagen innan det, så hon somnade väldigt fort i resesängen på övervåningen. Det var väldigt skönt att bara vara vuxna och kunna göra det vi ville, utan någon i knät eller under bordet.
Även om barnen inte var vakna så jättelänge så är de rejält trötta idag. Någon sovmorgon blev det inte direkt. Maja sov däremot middag idag och vi fick väcka henne efter 3h och 15 minuter, så helt har hon inte slutat sovit. jag kan ändå tycka att det är skönt att hon inte behöver sova varje dag, kunna åka in och handla när det passar för dagen eller liknande, utan att anpassa oss efter hennes sovtider.

Så idag har det blivit väldigt lite gjort, så där lite att jag nästan mår dåligt över att vi inte gör något vettigt mer än tvättar, lagat mat och skruvat lite hyllor. Medan Maja sov så spelade Roine och jag spel med Hilma, mysigt och skönt att bara ägna all uppmärksamhet på henne..

Ikväll blir det en film och kanske lite julgodis, men först taco. Skönt ändå att börja året med en mycket lugn dag, det händer inte allt för ofta.

Inga kommentarer: