tisdag 17 januari 2012

Tisdag

Kollade precis in statistiken för bloggen, jag gör det ibland av nyfikenhet. Herregud, vad har hänt. Idag och igår har det varit ca 40st fler än förra veckan, kanske är ni tillbaka i vardagen och sitter i soffan på kvällarna och slösurfar. Vad vet jag, kul iallafall!

Idag var det mystisdag med Kristin och barnen, underbart!
Vi har även hunnit med att bocka av lite av bröllopsplaneringen som jag börjat bli stressad över. Inget som jag kan släppa helt, men lite som var tvungen att göras och kollas upp. Dels har Roine ringt upp en präst vi skulle vilja ha och inte den vi blivit tilldelad. Enligt pastorsexpeditionen så kunde man inte byta, men vi gav inte upp utan ringde direkt hem till prästen. Roine fick svaret "Vad gulliga ni är" och han skulle kolla upp det till nästa vecka, om det gick att lösa och höra av sig. Annars vet jag inte vad jag gör... Så håll tummarna nu. Annars har jag fixat med inbjudningskorten och lite runt om kring, tack Niclas för hjälpen.

Ikväll har vi letat bröllopsresa, inte det lättaste. Vi har inte alls bestämt oss för var vi ska åka, några tips? Jag hittade ett par underbara hotell på Maldiverna som jag kunde tänka mig, men Roine tyckte det var lite väl dyrt. Om jag gick med på ett borgligt bröllop eller skippade maten till gästerna så gick det bra. Men jag mättar hellre mina gästers magar, än åker på min drömresa tillsammans med min älskling, absolut inga som helst konstigheter...=).

Vi velade ett tag om vi skulle åka eller inte, eftersom vi inte tänkt ta med oss barnen. Men om det är någon gång man ska resa utan dom så är det väl på bröllopsresa Vi vet även att de kommer att älska att vara hos mormor och morfar en vecka och det kommer absolut inte gå någon nöd på dom. Nöden kommer nog jag så för, men jag ska försöka att släppa det och bara njuta av ensamtiden med min man=). Jag kommer säkerligen också behöva sova ett par dygn efter bröllopet också, som jag kan göra på stranden. Jag känner mig redan nu lite stressad över detta och allt som måste fixas till det bästa, hur ska jag då känna några veckor innan bröllopet?! Vill inte ens tänka på det.
Jag älskar samtidigt detta och så länge jag får tjata på Roine och de närmsta om en del saker så ska detta lösa sig!

Inga kommentarer: