tisdag 31 januari 2012

Check!

Idag försvann massa kilon från mina axlar. Vi har idag bokat bröllopsresan, Roine har varit och provat kläder och vi var och kollat på vigselringen. Igår kom även barnens klänningar och de var så fina och efter en liten justering så är de perfekta och alla deras kläder är klara. Så skönt! Underbart att se Hilma när hon fick prova sin klänningen och ögonen bara lyste på henne.

Jag älskar allt som har med mitt bröllop att göra och att planera detta. Men att planera allt detta (tillsammans med Roine) och få allt att klaffa, stämma och vara så perfekt som möjligt är både svårt och ganska jobbigt vissa dagar. De dagarna uppe i Stockholm var underbara, för jag behövde varken kolla upp något på internet eller leta smekmånad. Bara vara med min älskling och det behövde jag verkligen. Men så fort jag kom hem så måste jag kolla upp saker och fortsätta planera. Jag älskar verkligen detta och gör det enbart för min egen skull och för att få mitt drömbröllop, men ibland önskar jag bara att jag kan lämna bort allt så att någon annan som kan fixa det åt mig. Om vi var rika hade jag absolut tagit hjälp av en bröllopskoordinator och bollat idéer med och fått hjälp med planeringen.

Men som sagt, idag var en bra dag med många bockar i protokollet!

Inga kommentarer: