tisdag 13 september 2011

Tisdag!

Klockan är inte ens halv 11 och jag har förberett lunchen, skalat potatis och morötter. Jag vet inte om jag tipsat om det innan, men det tål att upprepas.
När ni ska äta potatis, skala ett par morötter och skiva dom och lägg dom tillsammans med potatisen och koka. När potatisen är klar så är morötterna perfekta, jag skivar de i 1-2cm tjocka skivor, det beror på hur tjock moroten är förstås.

Barnen är ute och leker medan jag kan fixa här inne, i lugn och ro. Det är så himla skönt med en inhägnad tomt där barnen inte kan ta sig ut på gatan. Självklart tittar jag till dom då och då, nyss satt de på trappen och åt ett varsitt äpple.
Nu ska jag fortsätta fixa lite innan Kristin, William och Lovisa kommer hit och till barnens stora lycka och självklart min med.

Husefriden varade inte så länge...nu är vilddjuren inne igen!

Inga kommentarer: