torsdag 8 september 2011

Full rulle på eftermiddagen!

Det blev visste en effektiv eftermiddag idag.

Barnen och jag var ute lite mer än någon timme efter att vi kom hem från jobbet/dagis. Jag rensade lite ogräs, plockade bort lite vissna blommor lite här och var och så plockade jag och barnen tillsammans upp all frukt som ramlat ned från träden. Vi har sådan tur att både barnen just nu tycker om att hjälpa till att plocka frukten, så det går så himla snabbt och smidigt och så mycket roligare=).
När jag blev fri från Tiger och slängt i en maskin tvätt så gick vi in och jag började baka kanelbullar och kokostoppar. Inget jag hade planerat, men jag kände för det. Kokostopparna är till min svärfar som fyller 70 år imorgon och önskar sig det av mig, men jag tänkte att han skulle få lite bullar också. Så efter lite mat och bad av barn så blev det en lugn kväll i soffan, medan Roine är iväg och tränar innebandy.

Nu är det snart sängen som väntar, för ännu en tidig dag på jobbet väntar imorgon för att sedan avlösas av lite kalas! Ingen lugn stund här inte!

1 kommentar:

Lisa sa...

åh bullar!