måndag 26 september 2011

Roines stora bak dammsuger...

I lördags var Hilma och jag på Hoppis och Skuttis på Friskis, när vi lagom till lunch kom hem så kom Roine snabbt fram och sa "innan du blir arg, så skulle jag vilja berätta en sak". Innan han kan kom till saken hann jag komma på massor utav saker som kunde ha hänt under de 2h Hilma och jag var hemifrån. Frågar man Hilma vad som hänt så svarar hon: "Pappa dammsög ner mammas dator i golvet". Så Roine dammsög övervåningen och hade då ställt upp datorn så att Maja inte skulle röra den (som han hade undertiden för att lyssna på musik när han dammsög...). Men istället hade han själv backat in i datorn och den for i backen och skärmen är nu trasig och datorn går endast att använda genom Tvn. Så här sitter jag nu med en 42" skärm och bloggar. I vanliga fall brukar jag kunna kolla lite bloggar, mail och annat undertiden jag slötittar på Tvn eller i reklampauserna. Men inte längre...nu får man välja om det är Tvn eller datorn som gäller och dessutom har jag burit ner en fotöj från övervåningen så jag ska slippa sitta på golvet. Så därför blir det en hel del mindre tex bloggande på kvällarna och dagarna med för den delen.
Så efter 13 månader på Villagatan så åker denna datorn snart ut, när försäkringsbolaget eller Roine köpt ny till mig! Ni kan ju tänka er att jag retar honom för hans "stora" bak här hemma.

Så ligger det till!

Jag tror till och med grannen kan se vad jag gör på datorn nu för tiden! Här kan man inte ha några hemlisar...

Inga kommentarer: