tisdag 6 september 2011

Camilla har fått en idé!

Idaghar vi tillbringat vår dag hos Kristin och barnen, älskar våra tisdagar. Vissa familjemedlemmar var lite småkrassliga med det hindrar inte oss, då kommer vi aldrig kunna ses.

Jag kom även på en ganska bra idé när jag var där, om jag får säga det själv.
Man samlar ihop lite blandat folk från vänners vänskapskretsar och har sin egna lilla "sälja-barnkläder-loppis" hemma. Alla tar med sig det man vill sälja och så köper man av varandra, en win-win situation för alla och samtidigt en trevlig tid för oss mammor att träffas och prata och fika lite.
Jag tänkte att man skulle göra det en tid innan Näventorps försäljningen till våren, så får man en ny chans att sälja sina kläder där sen efteråt. Låter inte detta som en jättebra idé. Man slipper sitta och märka upp alla kläder (som är så sjukt tråkigt) utan det räcker kanske att skriva på en lite större lapp vad man har tänk sig för tex tröjor eller byxor. Annars kan man ju alltid prata med den som säljer kläderna på en gång om vad den har tänk sig för pris, kanske kan det rent av bli budgivning om flera vill ha samma plagg. Hur man ska lösa detta har jag inte tänkt på =). Vad tycker ni, bra eller dålig idé!?