onsdag 14 september 2011

Assistenten gjorde min dag!

Under mina dagar på jobbet träffar jag vissa dagar många kunder som är där tillsammans med sina assistenter. Jag skulle kunna skriva en uppsats om hur de vårdar och hjälper sina patienter, utifrån vad jag ser. Jag har all tid i världen där jag sitter och expiderar mina kunder och jag har absolut ingen bråtska och jag ser gärna att assistenterna hjälper de, inte kör över dom, som man ser allt för ofta. Samma sak när det gäller barn. Man har ganska ofta barn som vill betala sina egna godispåsar eller leksak med egna pengar och i vissa fall hinner föräldrarna bli arga på sina barn innan de lämnat kassan för att det fumlas med pengar och de står i vägen osv. Låt det ta tid!

Nu till dagens iaktagelse . Denna assistent hjälpte till när det behövdes, påminde om påsen genom att säga "vad ska du ta hem varorna i, inte i dina fickor va", med ett litet leende till honom. Han fick fundera en liten stund hur många femtiolappar jag ville ha när det gick på 89:- och han packade både upp och ned sina varor själv utan att hon var stressad. Henne skulle jag vilja ha henne som assistent om jag hade någon anhörig som behöver extra hjälp. Hon gjorde min dag med sitt arbete!

Inga kommentarer: