söndag 18 oktober 2009

Skön söndag!

Idag har vi haft en skön och lugn söndag med lagom mycket att göra. Garaget är äntligen klart...för i år. Lite målning kvar, men det får bli till våren. Det ser iallafall färdigt ut och sen har Roine byggt vedförvaring bakom garanget i helgen. Så nu kan vi beställa ved också. Det känns så skönt att allt utearbete är färdigt, kratta lite löv är ett 5 minuters jobb om man jämför med garagebyggandet.

Tänk om man hade alla lediga helger tillsammans, vad mycket mera man skulle hinna göra på ett år. Ni som har det ska vara tacksamma att ni har det så, önskar mig inget annat. Som ni kanske vet så tjänar vi som mest på våra helger, så det är inget man klarar sig utan i butiksarbetet. När jag jobbar helg, så får jag betalt för nästan 25h, på 2 dagar! Som sagt så klarar man sig inte utan dom timmarna. Nu är det inte så långt kvar tills jag inte har några helger kvar och får vara hemma med min älskade familj istället. Till jul och kanske lite till, ska jag försöka jobba dom iallafall.

Jag ska till sjukgymnasten på torsdag och se vad hon har att säga om min värk i rumpan och benen. Det låter som jag har ischas och dom säger att det kan gå över av sig själv eller så får jag ha det graviditeten ut. Som värst är det när jag jobbar många dagar i streck och när jag sitter ner. Så man får hela tiden tänka på vad man gör, hur länge man sitter och hur man står. Jag måste hela tiden stå på båda benen och inte luta mig på ett ben som man gör... Vem står på båda benen!? Det känns jättekonstigt, tänk på det någon gång.
Se om det blir lite sjukgymnastik och vattengympa, eller om hon tycker att jag ska sjukskriva mig några dagar i veckan. Ibland skulle det verkligen behövas. I fredags när jag gick från jobbet efter att ha jobbat många dagar i streck så hade jag jätteont, kunde knappt stå längre heller. Nu efter 2 dagars ledighet +imorgon känns det lite bättre, men inte helt bra. Så det är kanske bra att ta bort 1-2 dagar/vecka. Jag jobbar hellre lite varje vecka, mot ingenting som det kanske det utvecklar sig till. Jag vill kunna sköta alla sysslor här hemma och allt med Hilma, lite långt kvar för att ligga på soffan och titta på Tv!

Nog om mina problem, nu är det snart Vem kan slå Filip och Fredrik. Kanske ska ta ett litet besök i skåpen innan det är dags och se vad jag hittar=).

4 kommentarer:

Marie sa...

Du har nog drabbats av hederlig foglossning, inte kul! Har du sökt havandeskapspenning? Hade du inget ont alls med Hilma?
Om du tror att du behöver sjukskrivning så ska du nog kontakta din bm så snart som möjligt så du kan få en läkartid, det tar ett tag och få det. Sjukgymnasten kan ju tyvärr inte sjukskriva dig. Då ses vi nog i bassängen inom kort, och så kan jag rekomendera ett stödbälte - lite bökigt men det hjälper faktiskt litegrand.

Camilla sa...

Jag kände ingenting av det här med Hilma, då hade jag bara så fasligt ont i ryggen och jag är glad varje dag jag slipper den smärtan. Jag var hos min bm i tisdags och hon sa att jag skulle börja med sjukgymnasten. Se vad hon säger på torsdag och vart det bär av sen... Då fick jag även mitt moderskapsintyg, så jag ska ta tag i havandeskapspappren så fort jag vet vad dom sätter för diagnos på mig=). Har du sökt?

Marie sa...

Ja, jag har sökt men inte fått svar än. Har dock aldrig hört talas om någon sjukgymnast som inte fått beviljat, så jag hoppas det går igenom. Brukar man få det när man jobbar i butik?
Du kan gå in på
http://www.gulare.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=83&products_id=434
och beställa ett stödbälte om du vill. Du kommer att bli rekomenderad det av sjukgymnasten och ju fortare du beställer, desto fortare får du ju det. Det är skönt som stöd och är inget man måste få "ordinerat" utan det är bara att prova.

Camilla sa...

När jag skulle ha Hilma fick ja fullt och någrea efter mig sen. Dom senaste har bara fått halva beviljat. Så vi får se vad det blir den här gången...
Ska kolla in sidan, tack för tipset!