söndag 4 oktober 2009

Bara halva dagen har gått...

Halva dagen har inte ens gått och vi/jag har hunnit med så mycket. Sista plåten med bullar är i ugnen och lunchen står och väntar på att snart bli uppäten. Idag har jag så mycket energi så nästan allt är roligt! Nu hoppas jag bara på att lunchen ska vara god, eftersom det är ett nytt recept som jag ska prova. Alltid roligt att laga nya maträtter, gör det minst en gång i veckan och idag ska det bli Mustig höstsoppa, recept här för intresserade: http://www4.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=23482. Återkommer senare om det är något som ni ska prova eller inte!

Jag älskar sådana här dagar när man är ledig och man hinner hur mycket som helst. För i veckorna när man jobbar och Hilma är på dagis så orkar man inget när man kommer hem, mera än det man måste. Sen är det alltid mycket lättare att hinna med saker när vi båda är hemma. Eftersom vi bara har 2 dagar på 2 veckor, så blir det inte så ofta. Sen blir det skönt när jag inte jobbar helger mera och Roine bara gör det 1 gång i månaden.

Igår var vi i Örebro hela dagen. Först var vi i Gustavsvik och badade och Hilma börjar bli ett riktigt våtdjur, så det är roligt att bada med henne. Gustav följde med och bada så även Roine fick leka av sig en del.
Efter badet åkte vi hem till Gustav och Jos och blev bjudna på jättegod lunch och fruktsallad och sen gick Jos och jag ner på stan en snabbis. Köpte en jättesnygg kjol, se när jag ska vara så snygg! Sen blev det en tur till Babyproffsen och IKEA för lite småhandlande... alltid finns det något som man behöver.

Nu är soppan redo för nästa steg... återkommer med resultatet senare!

Inga kommentarer: