lördag 17 oktober 2009

Lördag eftermiddag...

Många undrar nog vad man gör en ledig helg som småbarnsförälder!? Här kommer ett litet smakprov vad man kan underhålla sig med (åtminstone Roine).

Hans första uppdrag (som han gav sig själv, bland inte in mig i detta) var att bygga ett torn lika högt som han själv utav Hilmas Legoklossar. Som ni alla ser så lyckades han med det...


Nästa del i hans påhitt var att rasa tornet. Första försöket var att skjuta ner klossar från rutschkanan. Utan nöjt resultat så fortsatte han mot nästa steg...

...som ni ser gick inte detta heller bra enligt hans planer, så vad gör Roine härnäst...

Tillslut lyckades han med sitt lilla projekt... Märkte ni hur rastlös han blev precis efter han lyckats rasa tornet?

Som sagt en eftermiddag hemma hos oss en ledig lördag. Detta är nog inget alla småbarnsföräldrar håller på med, bara dom som har en Roine i hushållet också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt! precis sådant som jag också skulle syssla med, härnäst skulle jag vilja se en egen tolkning av Pink Floyds "The Wall" där Hilma är pyroteknik expert och rasar legoväggen och Roine är David Gilmour. Lycka till!

Camilla sa...

Tyvärr är det inte jag som kommer på idéerna, men jag ska framföra önskemålet! Vem du nu är?!