måndag 26 oktober 2009

Monstret sover...hoppas jag!

Jag är helt slut! Jag nu försökt få Hilma (läs monster) att sova i över en timme nu och jag tror och hoppas verkligen att jag lyckats nu! Jag hann precis komma ner från övervåningen förän hon var efter.
Detta krångel började förra veckan och jag hoppas att det snart ska gå över. Vissa dagar har man inget tålamod alls till detta och särskilt idag när jag varit med Hilma själv sen 8.30 och Roine kommer hem från jobbet efter klockan 21.30. Det är lite lättare att gå upp varannan gång eller liknande, men idag var jag tvungen att göra allt själv. Funderade starkt på att skaffa hiss till övervåningen där ett tag! Nu hoppas jag verkligen att hon sover.

Vattengympan gick bra och det var väldigt skönt. Så det ska jag fortsätta med framöver.
När jag kom hem var jag så himla trött och jag vet inte om det hade med vattengympan, badet eller allmänt tillstånd som gjorde att jag somnade i soffan i 1½h undertiden Hilma sov. Så resten av dagen har jag varit lite seg. Så någon lekpark blev det inte, men Hilma och jag gjorde en önskelista till Tomten från Hilma. Eller mest jag, Hilma ville inte rikigt göra som jag ville=), så hon fick ett eget papper och pennor. Vi blev inte rikigt färdiga eftersom vi behöver lite flera bilder på saker som hon önskar sig, så vi får skaffa fram det innan vi ska lämna listan till Tomten.

Dagis korten kom idag också, roligt. Så vi satt på köksgolvet ett bra tag och gick genom alla barnens och fröknarnas namn. Så nu måste vi inskaffa lite ramar innan korten blir sönder tittade av Hilma. Det får vänta en vecka till jag ska till Ullared!

Det är lite andra saker på gång här hemma som fortfarande är hemliga, som jag tyvärr inte kan berätta om...men det går bra, än så länge iaf=). Hihi!

6 kommentarer:

Veronika sa...

Fuling, du ska alltid skriva såna där kryptiska grejer i din blogg, om era hemliga projekt...Här sitter man ju och undrar ihjäl sig ju!

...närrå...hoppas allt är bra med er och magen;) Puss

Camilla sa...

Jag kommer att berätta inom en snar framtid...kanske är detta ett bra sätt att locka läsare=)

Marie sa...

Vi brukar ligga på en madrass precis utanför Augusts rum och läsa eller surfa, det tycker han är mysigt och då behöver han inte gå upp för att kolla var vi är någonstans. Han vill inte somna själv, men han vill väl inte ha oss där på madrassen när han är 15 så det är helt OK att det är så.

Camilla sa...

Idag kom hon upp 4ggr och tillslut ger hon bara med sig och somnar. Har funderat på att sätta mig i fotöljen som vi har utanför, men vi har inte provat det ännu. Hon har somnat utan några som helst problem förut, jag vet inte vad skillnaden är från då till nu?!

Kanske en period dom har bara, det är mycket annat som försigår i hennes värld just nu som inte fanns där för ett ½år sedan... Hon provar oss hela tiden. Det är väl så dom små liven ska vara=).

Marie sa...

Jodu, har hon somnat utan strul i snart 2,5 år då har ni verkligen haft tur. Jag är glad de perioder som August somnar utan strul.
Skillnaden mot innan är nog just att hon har kommit in i en annan ålder. Ett mycket läsvärt tips är "Trotsboken", den är min bibel. Håller tummarna för att inte Hilma blir som August är nu - vi är osams exakt hela tiden (jag överdriver inte). Han blir inte lite arg, han kan utan vidare skrika i en timme om något inte blir som han tänkt sig...

Camilla sa...

Det är därför det är så jobbigt just nu. Hon har alltid somnat utan problem varje kväll efter ett halvårs ålder. Så jag kommer antagligen att få igen nu med nästa=).
Som sagt så hör det till åldern att prova gränser och all trots... Hilma kan hon med, idag har vi "bara" blivit osams när hon inte fick ha nappen på fm, skulle gå ut utan jacka och bara i mysbyxor och när hon inte fick leka med saxen när vi lagade mat. Oftast går det att vilse leda henne rätt så snabbt med något annat "spännande".
Jag ska nog kolla in den där boken, eftersom jag tror att det bara kommer bli värre!