måndag 12 oktober 2009

Shoppingdag=)

Idag stod det shopping på schemat, dom dagarna tycker jag om! Jag behövde inhandla lite saker till mig själv, vantar och "dagisstövlar" till Hilma, men framför allt en present till kalaset på onsdag.
Hilma gick hela morgonen här hemma och sa att det skulle bli roligt att åka till Norrköping och handla stövlar med Pippi på (något som hon själv kommit på). Några Pippi stövlar hittade vi inte (inte för att vi letade), men det verkade inte vara så viktigt väl på plats...som tur var=). Vi hittade ett par och Hilma skulle självklart betala och hålla i påsen själv. Så straxt efteråt somnade hon i vagnen med påsen i knät.
Jag var inne på Polarn och Pyret och tittade ut en del saker som jag har tänkt köpa till Hilma i julklapp, men en tröja till henne fick följa med hem redan idag. Självklart var Hilma med och valde även där...

Imorgon är det dags för ett besök hos barnmorskan igen, alltid roligt. Eftersom Hilma inte får följa med dit på grund av smittorisken. Så ska Kristin, Wille och Hilma vara i sjukhuslekparken och leka och sen blir det lunch här hemma och kanske lite efterrättspaj=).
Lite senare blir det dags att åka in en sväng till staden igen för att vaccinera sig mot den omtalade svininfluensan. Tycker inte rikigt om att ta sprutor och det är lite konstigt eftersom jag tar en om dagen på mig själv, och gjorde det under Hilmas graviditet också. Även om jag har tagit runt 700st i magen dom senaste 2½ åren så vänjer man sig aldrig, inte jag iallafall. Jag blir lika stolt över mig själv varje gång jag tagit den och får gå och sova. Det ska nog gå bra...

Nu ska jag gå och hämta en geishaglass...har bara två kvar sen är dom slut. Bäst att passa på när Roine inte är hemma, så jag får dom för mig själv.

Inga kommentarer: