tisdag 16 september 2008

Hästar & Eskilstuna


Idag har jag, Hilma, mamma och min kusin Lisa hälsat på min jobbarkompis Malin och hennes barn. Så idag har Hilma suttit på en häst för första gången, inte så himla lång stund, men ett tag var det roligt. Mormor tyckte nog att det var roligare när Hilma satt på hästen... Jag har redan gjort upp med henne att om Hilma vill börja rida sen så är det hon som åker på att skjutsa och kanske rent utav betala kalaset. För billigt är det ju inte. Det dröjer väl inte förän Hilma får en liten ponny i födelsedagspresent eller julklapp av mormor=). Sen hade dom massa katter och marsvin också som Hilma tyckte var rikitgt intressanta. Hon satt ett bra tag inne i buren hos marsvinen och försökte klappa dom. Sen fick barnen lite fika och Hilma fick också en muffins. Hon nöjde sig inte med ett kex, alla andra barnen fick ju muffins. Den åt hon upp med stor aptit=), det var värre med lunchen sen...
Efter lunch åkte mamma, jag och Hilma till Eskilstuna en sväng. Mamma och pappa ska på 50 årsfest på lördag, så hon behövde köpa ett par skor. Så vi åkte först till Tuna Park, där jag fick titta inne i min (Hilmas) älsklings klädaffär, Exit. Så hade jag sådan tur att jag hittade en vinteroverall till Hilma för 349kr, jättefin och billig! Skönt att ha det klart. Sen åkte vi ner en sväng till staden också, för att titta på Polarn och Pyret lite.
Väl hemma igen så var det mat beställt hemma hos mormor och morfar. Skönt att slippa laga mat när man varit borta hela dagen. Sen jobbar Roine hela kvällen idag och kommer hem vid 21.30.
Nu ska jag gå ner och titta lite på Tv.
Trevlig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon ser lite smårädd ut där på hästen, men vem kan klandra henne?!! Stora läskiga djur ;) Hur ser hösten ut hemma hos er? Börjar det bli dags för höstbilder snart?! KRAMAR