lördag 20 september 2008

En väldigt bra start på dagen=)

Nu har det visst hunnit gått några dagar sen sist. När man är igång och jobbar hinner man inte med att sitta framför datorn lika mycket.

Idag är hela familjen hemma=). Det blir bara varannan helg nu för tiden när jag jobbar igen, trist. Imorgon ska Roine jobba extra fram till 15, lite extra pengar...behövligt!!

Så vi började med mys i sängen och Hilma ville genast att vi skulle sätta på Tv, hon lär sig väldigt snabbt. Så hon låg helt stilla mellan oss och tittade på hela avsnittet av Nicke Nyfiken. Det var jättemysigt och sen hade vi sådan tur att hon vaknade vid åtta också., så idag är vi pigga...

Efter frukost gick vi ut alla tre och pysslade i trädgården. Tog bort en rabatt som jag fixade i våras, blev inte så bra som jag trodde. Rensade lite i boden och i en annan rabatt, men det är inte det lättaste när vi inte har någon grind ut till vägen ännu. Man får avbryta hela tiden och springa och jaga Hilma.
Nu har vi ätit lunch och Hilma sover och Roine är ute och målar det sista på en kökssoffa och sen ska vi fixa det sista i boden och ställa in utemöblerna. Kanske på tiden nu...

Ikväll blir det mysmiddag här hemma och säkert en film. Igår tittade vi med på film och jag somnade efter bara 15 minuter, då var klockan 20.45. Man är trött på kvällarna nu när man har börjat jobba=). Hoppas jag orkar igenom filmen ikväll, kanske om jag får välja=).
Nu ska jag gå ut och kolla hur det går för målarn.
Kram

Inga kommentarer: