lördag 13 september 2008

Busfabriken & Apskogen

Nu känner jag att jag inte rikitg hänger med här. har inte hunnit med att blogga. Nu tar jag mig tid, en lördagkväll dessutom. Nu tror ni kanske att jag inte har något liv och det har jag kanske inte heller=). Min lilla älskling sover så sött i rummet brevid och min andra älskling jobbar och kommer hem om en timme. Så då får man passa på...

Har hänt en hel del dom senaste dagarna. Camilla och Hilma har ramlat i trappen, Hilma klarade sig undan några sår och blåmärken. Värre är det med mig. Äntligen börjar värken i rygg och nacke släppa, känner bara lite granna. Baken och armen kom undan med lite blåmärken. Nog om det, vi lever ju i alla fall.








Igår åkte Sara, Isac, jag och Hilma till Busfabriken i Norrköping. Det var så himla roligt och sen var det inte alls mycket folk så det var väldigt skönt. Eftersom Hilma och Isac inte är så stora och förstår när dom lite större barnen är igång och busar. När det inte var så mycket folk så kunde Sara och jag också prova på lite saker, som att släpa upp kidsen i den allra största rutschkanan=). Det blev lite lunch och en chokladboll innan vi åkte vidare till Maxi för att kika lite i affären medan Isac sov. För det här med att sova i vagnen när den rör sig, det är ju inte kul. Så fröken Hilma sov 10 minuter inne på H&M bland barnkläderna=). Det gick bra ändå, hon somnade direkt när vi la henne senare sen. Jag trodde hon skulle bli jätte gnällig men ingenting. Dom stor trivdes på Busfabriken, så dit kommer vi åka många gången om igen.

Är dom inte bra söta? Isac bjuder Hilma på sin festis=)

Tack Isac och Sara för en mycket trevlig dag=).






Idag har jag jobbat till 14, sen vara det bara åka hem för att mötas i dörren och Roine åkte och jobba. Efter att Hilma sovit nästan 4h, så packade vi med oss lite fika och cyklade till Apskogen*. Det var så himla mycket mygg så vi stannade inte där mer än 45 minuter, men Hilma fick springa av sig lite. Sen cyklade vi vidare upp till mormor och morfar en sväng.
*Apskogen är en skog i Valla som förskolan och dagmammorna har döpt efter ett träd som finns där. Ska nog fråga om 5åriga kusin Lisa, hon borde veta!
Nu ska jag gå ner och kika lite på Tv och vänta på Roine.
Go´kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själva för en superkul dag! Det får vi göra om!!!
Fina bilder du har lagt ut..dom är ju hur söta som helst när dom delar på festisen:)
kram/sara o Isac