torsdag 29 januari 2015

Ingen tid över

Den här veckan har bara sprungit iväg och jag kan tänka mig att veckorna kommer se ut så här nu för tiden.

Elvis har snart gått sin första vecka på förskolan och det har gått jättebra. Visst har han blivit ledsen när Roine gått därifrån, men i tisdags hade han slutat att gråtit innan han stängde dörren och idag sa han ingenting. Han stormtrivs verkligen och det är så himla skönt att veta det, han är så himla duktig, man kan jobba med gott samvete och vi vet att han har det bra. Maja är överlycklig att hon får vara så länge på förskolan att hon nu får mellis där, vilken lycka. Hilma älskar fritids, det är ju som att leka med någon efter skolan och man får pyssla, så än så länge är det ingen som klagar=).

Den här veckan har jag knappt varit hemma någonting. I måndags var det först jobb till 15, sen friidrottsträning. Tisdag jobb till 15 och på kvällen Tabata och igår var jag och Kristin ute och åkte längdskidor. Det blev 5,5km, vi hade säkert kunnat åkt lite längre om det inte hade varit för att mina skidor var dåligt vallade och att det började bli mörkt. Jag hade inget fäste överhuvudtaget och det var inte det lättaste att ta sig framåt och väldigt jobbigt uppför. Bra träning och jag har rejäl träningsvärk i ljumskar och armar idag och det blir säkert inte bättre efter Tabata träningen ikväll=). Så det har blivit "mycket" träning den här veckan, mycket för att vara jag iaf.

Imorgon måste jag förbereda, packa och tvätta inför vår fjällen resa. Ska bli så himla mysigt att åka i väg med hela kärnfamiljen, Niclas och Karin kommer upp senare i veckan sen är det fullt hus. Mysigt! När vi kommer hem har vi ett 5års kalas att förbereda, måste jag skriva att det är helt galet att hon redan fyller 5!?

Några bilder från i helgen.

Inga kommentarer: