tisdag 20 januari 2015

Tyst och lugnt på Ringvägen

Nu är Elvis inne på sin andra vecka av inskolning och som hans inskolnings-fröken sa igår, så är det inga som helst konstigheter utan allt går jättebra, fölrutom när han ska sova. Igår var Roine med när han skulle sova och det gick inte alls. Inte så konstigt, eftersom han alltid somnar själv i sin säng, utan att någon annan är med honom. Nu skulle han helt plötsligt sova på en madrass på golvet med två andra barn och pappa. Knappast! Idag skulle Kerstin prova att lägga honom, går inte det ska vi ta med vagnen imorgon, så får dom prova den istället. Han sover ju aldrig i den annars och det skulle vara så skönt att slippa släpa den fram och tillbaka varje dag. Så vi håller tummarna att han accepterar att sova på madrass med de andra barnen.


Så nu sitter jag här i ett tomt och tyst hus alldeles själv. Hade jag tänk, så kunde jag köpt hem lite saker för att kunna baka. Istället sitter jag här i soffan och internet-fönster-shoppar=), ganska skönt att inte göra något också. Jobbade hela helgen, till 15 igår och sen friidrott igår kväll, så skönt med en helt ledig dag, bara träning ikväll inplanerat. Vi har nu ökat Tabatan till två dagar/vecka och det är så skönt att kunna träna i Valla, slippa åka någonstans. Jag tänkte även springa lite sen när snön försvinner och det kanske blir några grader varmare (för att slippa köpa massa nya varma träningskläder). Jag har verkligen inte psyket för att springa, men jag vill så gärna och sen skulle det vara kul att få lite bättre kondition också=).

Inga kommentarer: