torsdag 15 januari 2015

4:e dagen på Grodan

Nu är vi hemma efter fjärde inskolningsdagen på Grodan och idag var det min första dag där med honom. Jag tror han är ett perfekt inskolningsbarn, det går så himla bra, mycket bättre än jag vågat tro. Imorgon ska jag vinka hejdå och lämna honom där en stund, tror inte det ska vara några problem alls. Problemet blir nog hans mamma isåfall;). Jag känner mig ändå väldigt trygg med att lämna honom hos pedagoger som jobbat där sen Hilma skolades in och efter det har Maja varit på samma avdelning. Sen är det ett plus att kusinen är där och tar hand om honom och skyddar honom, så kul att se. Idag hörde jag Wilton säga till ett annat barn inne i lekhallen: 
"Det här är min Elvis, du måste vara försiktig med honom!" Sötnosen❤️. 

De tidigare dagarna har han knappt ätit något, men idag åkte både ärtsoppan (visste inte att det var så gott?!) och pannkaka ner. Min lilla dagiskille!
Maja och jag sitter nu i soffan och myser medan Elvis sover och Hilma är och provar Fritids till kl 15. Som hon har längtat, skönt det eftersom jag gärna skulle vilja slippa ha henne där. Ska bli kul att höra hur hon tyckte det var, men först ska Maja och jag njuta av lugnet ett tag till:). 

Inga kommentarer: