tisdag 21 oktober 2014

Tisdag

Gårdagen gick i ett, som alla måndagar kommer göra ett bra tag framöver. Först jobb, 7-15.30 och sen hann jag vara hemma i knappt en timme innan det var dags att åka på friidrottsträning med Hilma och Maja. Det gick jättebra och barnen verkade ha väldigt roligt. 

Idag är jag ledig, men klockan ringde vid 7.30 och vi har varit på syskonsång. Det var två veckor sen sist vi var där, först på grund av Majas fotografering på förskolan och sen Elvis vattkoppor. Nästa vecka är det höstlov, så vi får vänta två veckor innan nästa gång igen. Det är så roligt att Maja gillar det så mycket och hon längtar till det är tisdag och vi ska dit. Mysigt att göra något med henne och Elvis med såklart. 

Nu sover Elvis och jag har precis tagit en liten paus från mössorna, syr just nu en beställning och även en till Elvis. Ska även fortsätta fixa i vardagsrummet. Medan vi var på träning igår så åkte Roine och Elvis till Norrköping och hämtade ett linneskåp som jag köpt på Blocket. Tanken var att jag skulle måla det mattsvart eftersom allt är så vitt nu i vardagsrummet, men det var ljusgrått och vi valde att behålla det så så länge och kanske måla det senare. Vi har ett linneskåp på övervåningen som vi målat mattsvart och som jag älskar, det är så snyggt. 

Sen hade jag hoppats att mina tavlor skulle komma idag så jag kunde sätta upp dom och fixa det sista. Men det verkar tyvärr inte så... Inte heller stjärntygerna som jag väntar på, men de kommer förhoppningsvis imorgon. 

Dags att sätta lite fart innan min lilla hjälpreda vaknar och ska hjälpa till med allt:). Först ska jag sy klart tre mössor. 

Inga kommentarer: