fredag 31 oktober 2014

Äntligen fredag!!

Idag har Hilma åter igen varit i stallet och Maja ville till förskolan. Hon har gått två dagar denna vecka och vill gärna vara där och vi tänkte att det skulle vara skönt för Hilma att vara hemma själv utan lillasyster, visserligen blev det bara en dag, men det tror jag räckte, för hon saknade Maja. Det händer ju aldrig annars att Hilma är hemma utan Maja, än så länge har hon inte varit iväg hos kompisar så många gånger. 
Så på förmiddagen åkte Elvis och jag in till stan på jakt efter blod (!). Imorgon ska Roine och jag på halloween/inflyttningsfest hos Veronika och Daniel och mina kläder som jag beställt för flera veckor sedan har inte kommit. Så häromdagen fick jag tänka om och jakten på fejk-blod började idag och det var omöjligt att få tag på. Visserligen inte så konstigt då jag var ute i sista sekund, men jag hade hoppats på att det låg en klänning i brevlådan i veckan. Sån tur hade Veronika och Daniel en flaska över, mina räddare i nöden!! Det ska bli så himla roligt och dessutom väldigt praktiskt med fest i Valla, då har vi krypavstånd hem:). Barnen ska på halloween fest hemma hos mamma och pappa och sover över där till söndag. 
Imorgon får ni se min outfit:). 

Roine har precis åkt in till stan för att bara med på marschallstafetten. Något han egentligen inte ville och hade rejäl ångest över, men en kompis saknade en person på grund av ett avhopp och i söndags vid ett svagt ögonblick gick han med på att springa. Jag hade gärna velat varit där och kollat, men har tre trötta barn här hemma och starten är vid 19.15, så vi stannade hemma och hade fredagsmys istället. Roine tränar ju ingen löpning överhuvudtaget, han kör innebandy max 1dag/vecka och det är all hans träning, men håller tummarna att det går bra för honom ändå! 

Inga kommentarer: