lördag 18 oktober 2014

På ett hotellrum i Västerås

Just nu ligger vi på vårt hotellrum och kollar på Atleterna och är väldigt trötta. Dagen har gått i ett och även om vi inte har lärt oss så mycket nytt i själva friidrottsgrenarna, det är mest grunderna och dom kan man sedan tidigare. Men det är bra att få lite tips hur man ska lära ut till de små på rätt sätt och få lite tips på övningar som vi kan använda oss av. Sen har vi kört mycket lekar som vi garanterat kommer kunna använda på våra träningar. Så det har varit en lärorik första dag och jag tror vi kommer ha lite ont i kroppen imorgon efter alla lekar och all träning:). 

Utbildningsdagen var slut vid 17, då åkte vi iväg en snabbis och shoppade vid IKEA. Tyvärr hann vi inte in där, utan stannar där imorgon på vägen hem istället. Ska bara ha några få saker, men vill så gärna hinna dit och köpa det. Vi eller snarare Roine tapetserade om vårt vardagsrum i veckan och på måndag ska han åka och hämta ett skåp som jag köpt på Blocket. Så nu vill jag bara fixa där och i början av veckan borde mina nya posters komma som jag ska rama in, kommer bli riktigt bra, tror jag. 
Vi hann däremot shoppa lite annat på 45min och bara saker till oss, inget till barnen, det är ju helt otroligt:). 
Det blir nog garanterat en tidig kväll, imorgon klockan 9 ska vi vara ombytta och uppvärmda i hallen igen och där kommer vi vara fram till kl 17. Utvilad kommer man verkligen inte vara efter denna helg, men fulla med bra information som vi kommer ha stor användning av på friidrotten.  

Inga kommentarer: