söndag 2 september 2012

Söndag

Idag åkte Roine, barnen och svärfar till Kolmården. Jag kunde inte följa med eftersom jag börjar jobba vid 15. Då passade han på att ta med sig sin pappa som tjatat i ett par år nu=). Vi har i år haft årskort där och de har verkligen utnyttjas ordentligt, så Roine förnyade även dom idag. Så nu kan vi vara stammisar där nästa år också. För 2 vuxna och 2 barn gick årskortet på 1600:- och det är helt okej pris då det räcker att åka dit två gånger för att tjäna in en del. Billigt med inträde på alla parker som finns, är det inte! Lite tråkigt att lägga ut dom pengarna idag bara, när de börjar gälla 2013.

Jag och min syster tog istället en liten loppis-runda till Björkvik och genom skogen. Det blev inga stora fynd i Björkvik men på en annan loppis längst vägen hittade Fia två fina stolar för 25:-/st och jag har nu startat min trälåde-samling till nya huset och våren. Där gjorde vi några fynd iaf, annars en dålig runda, men trevlig ändå. Vi fick tid att prata av oss lite.

Snart är det dags att fara till jobbet.  

Inga kommentarer: