måndag 17 september 2012

Inventering av kläder

Har precis kollat igenom barnens höst- och vinterkläder ännu en gång, en ordentlig inventering med tillhörande provning. Herregud, säger jag bara!!!
Hilma har vuxit jätte mycket på längden och har blivit så smal, en kopia av mig säger dom som vet. Jag har redan märkt att alla hennes byxor är på gränsen på att bli för korta i 116 men hon kan absolut inte ha 122 i midjan. Inte lätt att hitta byxor som sitter fint på henne.
Så jag tog fram ett par överdragsbyxor i storlek 122 från Åhléns (som är stora i storlekarna) och de var absolut inte för långa men jätte pösiga i rumpan, de kommer garanterat åka ner när hon rör på sig. Inte så mycket att göra åt...

Anledningen till denna lilla inventering är att på söndag far jag, syster, bror och mamma till Ullared:). Inga onödiga inköp här inte...

Inga kommentarer: